sobota, března 19, 2005

Celoroční figurky v jarním večeru...

Nejdříve jsem zabloudil na Vyšehradě; duchem nepřítomen, přecházel jsem podchodem na druhou stranu metra, ačkoliv jsem tam vůbec nepotřeboval. V duchu jsem zaklel a na půli cesty výstupního schodiště se obrátil a vydal na cestu zpět. Hotel Corinthia Towers, štastné páry za výlohou (určitě ne šťastné, ale zcela jistě se snažící budit dojem štěstí), parkoviště plné luxusních černých limuzín, rozměklý nahnědlý trávník, poslední zbytky tajícího sněhu...

Nadechl jsem se a poprvé to letos cítil - vzduch byl jiný, nestudil, vítr nenutil skrýt hlavu do vztyčeného límce kabátu, vše bylo úplně naopak - první lákavý příznak končící zimy. Sedíc doma u načnutého Senorio de Val (1999), chtěl bych se nyní zvednout a jít s NÍ bloumat zšeřelým parkem...

Místo toho budu psát o figurkách. Můj poslední hrdina, neschopný, hloupý, vulgární a hrubý, svým vzevřením připomíná Thoma Yorkea. Kouří přibližně 40 denně, neustále kontroluje telefon, podává časopisy a přijímá peníze. Kačerov, někdy v mrazivé lednové noci, 03:46; je tam! - stojí na promrzlém betonu jako téměř vždy, zahalen do zimní bundy, hřejíc se nezbytnou cigaretou. Král všech přízemních prodavačů, můj Thom; nikdy od něj nic nekoupím, ale nikdy na něj nezapomenu...

NP Alexandre Desplat - Girl With A Pearl Earring (2004 - Girl With A Pearl Earring)