sobota, března 26, 2005

Tak daleko, tak daleko...

Bylo to neskutečné; až jsem se musel v duchu smát. Zapomněl jsem na veškerou nervozitu a připadal si naprosto nepatřičně - proudu anglických slov s neuvěřitelnou výslovností jsem prostě nemohl rozumět, hlas byl přerušován technickými problémy a otázky byly jak z jiného světa. Představoval jsem si vše trochu jinak, myslel jsem, že budu tázán na relevantní a důležité věci; první střet s tamní kulturou byl zvláštní a určitě posílil mé pochybnosti...

Radši o něčem trochu jiném - o hudbě. O jazzu, o jeho podobě na začátku 21. století, o skandinávských náladách a stínech, o téměř neslyšetelných bubnech a base, o poklidném piánu, o cestě na sever. Dlouho jsem čekal na album, které bude podobné těm Mehldauovým, ale bez jeho artistních exhibic; Tord Gustavsen je pro mě - až se to stydím říci - lepší než Mehldau, je totiž více o pocitech a zšeřelých okamžicích... možná je to podobný rozdíl, jako mezi Chopinem a Lisztem, rozdíl mezi intimitou a virtuozitou, kdy intimita vítězí silou svých emocí...

NP Tord Gustavsen Trio - Edges Of Happiness (2004 - On Ground)