sobota, května 14, 2005

Chtěl bych umět hrát na trubku tak...

... jako Erik Truffaz. Přišel jsem do Lucerna music baru poměrně brzo, přesto však už byly stoly u pódia obsazeny; nakonec jsem nalezl útulné místo na ochozu v patře. Nevěděl jsem dost dobře, co od koncertu čekat - šel jsem na slepo, spíš jsem doufal, že se mi hudba bude líbit, nevěděl jsem a netušil, nakolik bude hudba artistní (a tedy nudná), a nakolik v hudbě půjde především o hudbu samotnou...

Co psát dál? Bylo to skvělé. Nečekané. Jiné, ale stejné. Teskné, ale živoucí. Hlasité i tiché. Melancholické i plné energie. Eric hrál svým virtuózním způsobem na trubku tak přirozeně, jako já otevírám večer láhev červeného. Už první skladba naznačila, jaký směrem se večer bude ubírat: teskné úvody a melancholické nálady, které postupně nabírají energii a přecházejí místy až k rockovému nářezu. Reverbovaná trubka, teskně se rozléhající ztichlým sálem, dynamické nástupy bicích, efektované klávesy a dynamická basa; vše do sebe zapadalo, vše k sobě patřilo, celek vycházel ze starých tradic, ale byl novátorský, jiný, byl přístupný i neočekávaný, byl skvělý.

Efektované nástroje, využití notebooku k vrstevní zvukových ploch (musím říci - úchvatné číslo basisty Michela Benitu), klávesy, naprosto věrně a dokonale připomínající elektrickou kytarou s distortion efektem (Patric Muller hrál naprosto démonicky), použití megafonu k procesování lidského hlasu (bubeník Philippe Garcia)... vše do sebe přesně zapadalo, vše k sobě sedělo a ladilo. Jazz s hip-hop rytmy, s nádechem drum'n'bass, jazz bez hranic, ale přitom stále jazzový...

I enjoyed it very much; thanks, men.



NP Ticho a šumění, klid a hluk, ...