sobota, července 23, 2005

Magická noc Českého Krumlova...

Proč vůbec vlastně něco psát? Je to zbytečné - slovy nelze zachytit atmosféru a průběh několika posledních dní, které byly neskutečně krásné, které se mi nesmazatelně vryly do paměti, kde zůstanou na věky věků.

Vše dávalo smysl, vše bylo správné, vše se vším ladilo. Večerní Český Krumlov a Lvice po mém boku; nejprve jsme se oťukávali, nevěděli jsme, ale oba jsme tušili, jak k sobě máme vlastně blízko. Vzájemná úcta a respekt, radost z poznávání toho druhého, nezávazné klábosení i intimní svěřování... to vše se událo, vše bylo přítomno, mluvili jsme o hloupostech i o svých nitrech, otevírali staré rány a odstraňovali z nich bolest, svěřovali si své sny a touhy, byli jsme upřímní, nic jsme si nenalhávali.



Po prvních třech Brahmsových skladbách jsi na mě pohlédla a promluvila o neuvěřitelné kráse. Tvá duše se otevřela a zůstala tak po celý večer, hltala melodie, tóny i ticho, vdechovala atmosféru dokonalosti okamžiků, kterých bylo tak neskutečně mnoho...

Ivan Moravec nám oběma ukázal ztělesnění nesmrtelnosti. Po Brahmsovi, typickém svou melodičností, nastoupil komplikovanější Janáček a poté již Claude Debussy a jeho impresionistické koláže a nálady, volné jako vítr, ale přece jeden celek vytvářející...



Pro závěrečného Chopina už nemělo smysl hledat jakákoliv měřítka; tajemné a melancholické Nocturne for piano No. 7 in C sharp minor, Op. 27/1, bouřlivé i tiché Nocturne for piano No. 13 in C minor, Op. 48/1 a pak už jen závěrečná velkolepost v podobě Ballade for piano No. 1 in G minor, Op. 23... ztělesnění dokonalosti; přestal jsem dýchat, byl jsem ohromen a omráčen, nebyl jsem schopen na nic reagovat, mluvit... držel jsem Tě za ruku, cítil Tvoji vůni a byl strašně rád, že sedíš vedle mne...

A dál? Už jen dojmy a pocity: cesta zpět, noční vzduch, naděje na pokračování, strach a obavy v pracovním dni, večerní odvaha a oslovení, červené víno, Tvá plachost a strach, nezměrná touha, krásné tělo, krásná duše... Sedím tu a vím, že jsem se do Tebe zamiloval. Konečně... a naneštěstí; bojím se bolesti, ale půjdu jí vstříc, půjdu Ti vstříc, půjdu nám vstříc - budu doufat...

NP Frederic Chopin - Ballade No. 1 in G minor (Vladimir Ashkenazy)