čtvrtek, srpna 11, 2005

Jazz klub Reduta

Dny ubíhaly tak, jako nikdy předtím. Léto ve znamení deště, šedivá oblaka, téměř se dotýkající posledních pater paneláku, na nějž jsem se díval onen večer z Tvého balkonu, provazce deště, bouřky, chlad, čistý vzduch, Tvé nádherné tělo, vlhkost a touha, hebké rty, nohy, které mne uzamknuly v Tobě, bezbrannost i síla, důvěra a láska...

Vše se mi teď vybavuje jako laciné momentky, tištěné na nekvalitním papíře; výtah rudé barvy, dopravující z Inferna do Nebe (k Tobě), výtah plný parfémů předchozí krasojezdkyně, unavené životem, psy, stářím, manželem a pátečním nákupem. Dny žité na maximum, bez zastavení a ustrnutí; čas běžel jako zběsilý, nedal se zastavit, přestože jsme se tak snažili a přestože jsme nakonec uvěřili, že vlastně neexistuje, že nás nemůže spoutat.

Mé druhé setkání s Emilem Viklickým bylo moc krásné. Jazz klub Reduta se ukázal vhodným prostředím k jazzovému dýchánku s dvěma sklenkami červeného, pianem, basou Františka Uhlíře a bubny Laco Troppa. Seděla si vedle mě a snažila se uchopit neuchopitelné a porozumět improvizovanému ubíhajícímu toku na první pohled chaotických tónů.



Jazzové standardy byly - standardní. Gershwinův Summertime jiný, než obvykle, St. Louis Blues opravdu bluesové, Herbie Hancock klidný a půvabný. Vrchol večera ale přišel nezvykle brzy; už první tóny moravské Lásko, Bože lásko dávaly tušit nečekané, překvapující... a skvělé. Známý motiv přerůstal v teskné repetitivní melodie, melancholie se vkradla do mé mysli, cítil jsem se smutně a zároveň strašně šťastně. Držel jsem Tě kolem ramen, líbal na tvář a věděl to, co vím i teď, co jsem věděl včera a co budu vědět i zítra...



NP Jacob Young - Sky (2004 - Evening Falls)