pondělí, května 15, 2006

Stereo...

Je to opravdu těžké, najít... V časech, kdy je vlastně všechno dávno pryč, kdy Lucie neexistuje a kdyby existovala, tak bude vykradeně vyprahlá a tak moc nucená, že se stane ztělesněním prázdnoty, kdy Vypsaná fixa už nikdy nebude mít tu lehkost prvního alba, při jehož poslechu bylo tak moc lehké a snadné nechat roztočit čápa nad hlavu a rok 1982 byl tím nejlepším rokem druhého tisíciletí, kdy Psí vojáci mě nemohli potkat, protože jsem byl příliš mlád, kdy Ready Kirken jsou sice příjemně pop-rockoví, jenže jinak už rozemletí na kusy, kdy Chinaski jsou vánoční kapelou podzimních pultů v Tescu, kdy Iné kafe dali přednost létání, kdy sjednocení Southpaw Toneless Roe-Deer Clou & spol. v průniku s Khoibou vytvářejí hodinovky na dvě přehrání, kdy No Name, Divokej Bill, Wohnout...

(Vždycky alespoň jedna píseň, jedna melodie, jedny slova, vždycky jsem našel něco, co se mi vrylo do mozku, aby tam zůstalo navždy. Kritizuji – ale obdivuji, hlavně tu odvahu jít za svým snem... mám je rád, mám je doma, slyším je, ...)



Já potřebuju cítit něco víc; tak jako tenkrát po té noci, kdy jsem před šestou poslouchal pravidelné narážení mužského narcismu na ženskou zoufalost průměrnosti, kdy jsem se v duchu smál i brečel zároveň, kdy to bylo tak moc příznačné, všechny ty šťastné úsměvy, rozmluvy o blížící se svatbě, ale vevnitř prázdnota, kterou nemohlo cizí sperma zaplnit... Tenkrát jsem se ptal světa, proč se to všechno vlastně děje (a za oknem pršelo a staré dřevěné chatky byly provlhlé jak prostěradlo vedlejšího pokoje...).



Šel jsem ten večer dolů k řece a v písku zanechal svoje stopy; napodobenina Good Morning Melody a všech těch křehkých křišťálů koncertního křídla... About Passing se naučím, protože chci – exploze melancholického zadumání převtělená do teskného motivu, jenž pozvolna graduje...



(A taky ten večer, kdy slunce bylo poprvé jarní a jeho paprsky hřály jak vyhasínající kamna před čtvrtou ráno...)



(A taky ta krajina v jarní podzim z oken vlaku směřujícího na západ...)

Mám je rád: Priessnitz. Letos Stereo, před rokem Playlist... Jan běží parkem k Jezeru, v očích má Střepy (jako Hvězdy), Smetanovy sady jsou tím pravým Parkem pro Dotkni se mě, Jaro Nebolí, Tanečnice, Cesta, Kotě, Nebel, ...

...

(... skončíme v pekle ...)

NP Priessnitz – Jezero (2006 – Stereo)