pondělí, července 10, 2006

Cesta za obzor...

Je hezky i ošklivě zároveň; venku hřmí, oblaka dešťových kapek mi plují nad hlavou, vítr pročesává listí vzrostlých bříz, je tma, je noc, je čas spánku, je čas konce nadějí...

Jako vždy, jako tolikráte, jako pokaždé: přiblížil jsem se, nalákán na přísliby budoucnosti, a spálil se na troud, rozpadl na mikročástice tvořící mé já, proklínal jsem svoji hloupost a naivitu... Já hledám pravdu převážen přívozy, Ty užíváš města nad Seinou (s ním, jako tradičně; nikdy se to asi nenaučím, kupovat si Tě...).



V neděli jsem tam stál - chyběla jsi mi jako dnes - bylo tam tak moc lidí, dovnitř se dostal jen málokdo; já ano, musel jsem, protože některé okamžiky jsou tak moc jedinečné svoji neopakovatelností, že opominout je znamená prohru, ztrátu, smutek i zklamání zároveň...



Bylo to neuvěřitelné; zvuk se vlnil, někdy silný jak hřmící příboj narážející na mohutná skaliska, jindy jemný jak spadané podzimní listí... příběhy pokračovaly, melodie prostupovaly mou prokletou duši, najednou vše přestávalo existovat a já byl na cestě za jiným životem, vnitřnosti vibrovaly distorzí efektovaných kytar, ohlušující bouře rvala uši, jemně vybrnkávané tóny smutně hladily zjitřené nitro...



Mono byli a jsou jedineční; jsou svoji, nikdo jiný se jim nepodobá... pochopil jsem to, co jsem někde četl: "... a najednou jsem měl v očích slzy, neznámo proč, neznámo z jaké příčiny ...". Nedýchal jsem, tělo mě přestávalo poslouchat, měl jsem zavřené oči, cestoval někam daleko, neznámo kam, neznámo za čím - vítr mi hladil tváře, kapky deště mi tekly po tvářích a spolu se slzami vytvářely prameny melancholické hořkosti...



(Já... vím, že týdny běží tak moc rychle, že jsem ztracen ve svých snech, tak jako vždy... "... v hodinách ranních nemohu spát...")

NP Hana Hegerová – Rozvod (2000 – Síň slávy)