středa, října 19, 2005

Vysočinské nocturno...

Byl to zvláštní večer; byl jsem přítomen, cítil prostupující vibrace a hluk, ale napůl jsem byl vlastně strašně daleko, za hranicemi současnosti a přítomnosti. Khoiba hrála dobře, líbila se mi. Ema měla charisma a uměla zpívat, Filip zvládal ovládat kytary, syntezátor i notebook najednou. Jenže něco chybělo, něco z toho, co dokáže učinit dobré excelentním; podobný pocit jsem už jednou zažil, tenkrát to bylo na koncertě Ohm Square.

Většině písní totiž chyběla duše. Byly zajímavé, neotřelé, dobře interpretované, jenže mráz, který mi měl běhat po zádech, zůstal někde schován. Snad jen dvě skladby byly jiné; uchvacující akordový postup, pomalé intro, razantní nástup, hluková stěna... jsem rád, že jsem tam byl, ty dvě skladby za to stály - zajímavost a originálnost v moři nudy, ale Priessnitz a Iné Kafe pro mě i nadále zůstávají pomyslným vrcholem české hudební kotliny.



Khoiba hrála a já myslel na Tebe. Na to, jak jsi daleko a zároveň blízko, na to, jak moc Tě už znám a zároveň jak moc jsi tajemná, na To, jak mi dokážeš ublížit svou bezprostředností, okázalou soběstačností a přirozeným sebevědomím, stojícím v pozadí Tvých narychlo vyřčených pravd.

Teď tu ležím a Ty ležíš dva metry ode mne; pracuješ pro korporaci a já přemýšlím o nás. Slyšet jsou úhozy prstů na klaviatuře notebooků na pozadí temně dýchajícího ústředního topení... je tu podzim a my jsme stále spolu.

NP Nothing; but today I listened to Najponk’s Autumn in New York (2003) – and it’s really great...